Včasnou výmenou oleja vo Vašej automatickej prevodovke môžete predísť jej poškodeniu.


Nič nevydrží večne.

Ani olej v automatickej prevodovke. Každý olej má určité vlastnosti ktorými zabezpečuje správne fungovanie mazacieho systému. Olej v automatickej prevodovke okrem základných funkcií ktorými je mazanie a chladenie, je využívaný aj hydromeničom na prenos celkového krútiaceho momentu a výkonu motora. V hydrorozvádzači zasa pomáha pri preraďovaní jednotlivých rýchlostných stupňov a stláčaní spojkových skupín. Z toho vyplýva že akákoľvek zmena jeho vlastností priamo vplýva aj na chod automatickej prevodovky, a samozrejme na jej životnosť.

Najčastejšia príčina poruchy pri automatických prevodovkách je práve opotrebovaný olej. Následné riešenia takto spôsobených porúch  bývajú spravidla nákladné.

Automaticka prevodovka

60 000 kilometrov? Vymeňte ho.

Jazdením sa mení tepelná stabilita oleja, a zároveň je postupne znečisťovaný uvoľňovaním oteru z ložísk a lamiel automatickej prevodovky. Olej postupne stráca svoje vlastnosti, zhoršuje sa viskozita, a nečistoty už môžu vplývať na plynulosť radenia. Hraničná hodnota, po ktorej sa vlastnosti oleja výrazne zhoršujú a je nutné ho vymeniť, je 60 000 km. Ak je štýl jazdy nadmerne zaťažuje automatickú prevodovku, je tento interval ešte kratší.

Jazdením s opotrebovaným olejom riskujete trvalé poškodenie Vašej automatickej prevodovky. Zo začiatku sú zmeny takmer nepostrehnuteľné, postupne sa ale funkčnosť prevodovky zhoršuje. Pri zanedbanom servise môže jazda s opotrebovaným olejom spôsobiť poškodenie jednotlivých častí prevodovky, v najhoršom prípade jej úplne znefunkčnenie.

Ušetrite peniaze.

Po výmene oleja v automatickej prevodovke predĺžite životnosť Vášho automatu. Upraví sa vynechávanie prenosu jednotlivých stupňov, odstráni sa nepresné radenie. Zároveň tým predídete problémom s automatickou prevodovkou a následne jej drahým opravám.

olej

 

PREPLACH AUTOMATICKEJ PREVODOVKY

Preplach automatickej prevodovky sa robí vždy, pri každej výmene oleja.

Počas tohto procesu dochádza k vytlačeniu starého oleja z hydromeniča a hydrorozvádzača (v nich sa nachádzajú solenoidné ventily a kanáliky, z ktorých nie je možné olej vypustiť) a iných častí automatickej prevodovky, z ktorých nemohol prirodzene vytiecť.

V prvom rade ešte do starého oleja použijeme AUTOMATIC TRANSMISSION FLUSH - čistič oleja v automatickej prevodovke od výrobcu PROTEC, ktorý spoľahlivo rozpúšťa a odstraňuje znečistenie, zoxidované olejové nečistoty a iné čiastočky z vnútorného systému prevodového oleja.

Protec

Potom vypustíme olej a vykonáme preplach, aby sme zabezpečili odstránenie všetkých nečistôt. Vykonáva sa prevodovým olejom, ktorý je určený aj ako náplň priamo na prevádzku automatickej prevodovky. To znamená, že ide o ten istý olej značky Mobil alebo Ravenol, v závislosti od typu prevodovky.

Mobil  Ravenol 

Následne napustíme nový prevodový olej do požadovanej hladiny, ktorú treba merať podľa teploty oleja v prevodovke. Nakoniec použijeme AUTOMATIC TRANSMISSION CONDITIONER - kondicionér do oleja v automatickej prevodovke. Tento produkt podstatne redukuje trenie, zaisťuje hladké radenie prevodových stupňov a chráni tesnenia a krúžky. Tento fakt vyúsťuje k zlepšeniu životnosti všetkých častí v automatickej prevodovke.

Protec kondicioner

Celý postup výmeny oleja trvá približne 2 až 3 hodiny.

 


Presvedčili sme Vás že výmena oleja v automatickej prevodovke má význam? Máte viac otázok alebo sa chcete nahlásiť na servis? 

KONTAKTUJTE NÁS

prostredníctvom telefónnych čísel 0910 278 211, 0917 254 488

alebo cez náš webový formulár.