5 situácií, kedy by ste mali zvážiť dekarbonizáciu (čistenie sania a vstrekovacieho systému)

Jazdíte krátke trasy, má vaše auto nabehaných "viac" kilometrov? Ak sa vás týkajú nasledujúce body, mali by ste uvažovať nad dekarbonizáciou sania a vstrekovacieho systému:

  1. Neprešli ste emisnou kontrolou, auto má vysokú dymivosť
  2. Jazdíte krátke vzdialenosti, robíte v jazde časté zastávky (presun po meste, štart-stop systém)
  3. Jazdíte na nízkych otáčkach
  4. Tankujete lacnejšie palivo
  5. Vaše auto má najazdených „viac“ kilometrov

Volvo_dekarbonizacia_kilometre

Čo je karbón a ako škodí motoru?

Dekarbonizácia je odstránenie karbónových (uhlíkových) usadenín. Tie vznikajú bežnou prevádzkou auta, kedy na palivo a oleje pôsobia vysoké teploty a vytvárajú tak pevné uhlíkové usadeniny v saní alebo vo vstrekovacom systéme auta.

Zvýšené množstvo karbónových usadenín sa môže prejaviť napríklad:

  • vyššou spotrebou paliva
  • stratou sily a poklesom výkonu motora
  • zlým štartom
  • vyššou hlučnosťou, klepaním motora
  • kolísaním otáčok, vynechávaním motora
  • vysokou dymivosťou, zlými emisiami

Pokiaľ má Vaše auto niektorý z vyššie popísaných príznakov, určite to nezanedbajte. Objednajte si termín dekarbonizácie hneď teraz. Následné riešenie problémov s turbom, DPF filtrom či vstrekovačmi Vás môže vyjsť oveľa drahšie ako dekarbonizácia.

Moje auto nemá žiadny problém. Potrebujem dekarbonizáciu?

Prečo robiť čistenie vstrekovacieho systému a sania aj pri aute bez viditeľných ťažkostí? Pretože stále platí, že najlacnejším riešením problémov s autom je ich prevencia.

Uhlíkové usadeniny postupne zanášajú sacie a výfukové ventily, vstrekovacie trysky, spaľovaciu komoru, výfukový systém aj katalyzátor. Motor sa stane hlučnejší, má nerovnomerný chod, otáčky kolíšu. V nadväznosti na to prichádzajú problémy so vstrekovačmi, DPF filtrom alebo turbom.

Výhody dekarbonizácie:

  • zníženie spotreby
  • predĺženie životnosti DPF, turba, a vstrekovačov
  • zlepšenie emisií, zníženie dymivosti
  • zlepšenie chodu motora

Ako často dekarbonizovať?

Pokiaľ Vaše auto funguje dobre a chcete ho udržať vo výbornej kondícii, odporúčame robiť dekarbonizáciu zhruba každých 60 000 km. Ak jazdíte krátke trasy alebo pri presunoch často štartujete (napr. máte viacero zastávok v rámci mesta, auto má štart-stop systém), je dobré tento interval skrátiť.

Je potrebné pri dekarbonizácii rozoberať časti motora?

V našom servise robíme čistenie benzínových aj dieselových motorov a čistenie sacieho systému prostredníctvom zariadenia Xcleaner. Xcleaner spája dve čistiace zariadenia do jedného plne automatického stroja. Obrovskou výhodou tohto riešenia je, že pri čistení nie je potrebné nič rozoberať.

Čistenie vstrekovacieho systému (benzín, diesel)

Xcleaner čistí vstrekovací systém od karbónových usadenín a zvyškov spaľovania pomocou dávkovania chémie namiesto paliva, bez nutnosti demontovať vstrekovače. Celý proces trvá 30-60 minút. 

Čistenie sacieho systému

Sací systém čistí Xcleaner tak, že doň pomocou čerpadla rozprašuje špeciálnu chémiu. Tá odstraňuje karbónové nečistoty, olejové usadeniny a tým obnovuje správny chod motora. Čistenie zaberie zhruba hodinu.

Prevencia, ktorá ušetrí peniaze aj problémy

Jednoduchá prevencia je vždy lepšia, ako drahé opravy – objednajte si termín hneď teraz a udržte svoje auto v dobrej kondícii.

Pošlite nám správu cez tento kontaktný formulár, píšte na volvodiely@volvodiely.sk alebo zavolajte na +421 (0) 917 254 488+421 (0) 910 278 211

Dekarbonizacia / cistenie sania a vstrekov Volvo