VOLVO TUNING - OPTIMALIZÁCIA VÝKONU

Zvýšenie výkonu motora ruka v ruke so zlepšením chodu automatu a znížením spotreby? Čítajte ďalej, prezradíme Vám ako na to. 

Spolupracujeme s tými najlepšími

Zaujímavé možnosti optimalizácie Vášho Volva, preklady palubných počítačov, úpravy softvéru a hlavne milovníci značky Volvo. To sú naši partneri z firmy D5T5.com. Naša spolupráca trvá dlhé roky, vďaka čomu sme sa stali ako jediní na Slovensku ich TOP dealerom (ProVerified dealer). Viac informácií o firme D5T5 a možnostiach, ktoré Vášmu Volvu prostredníctvom nás ponúkajú nájdete tu: https://d5t5.com/category/optimize 

certifikat_tuning_volvo

Čo je optimalizácia výkonu?

Volvo v minulosti vyrábalo a stále vyrába autá s podobnými motormi, ktoré ale majú veľký rozdiel vo výkone. Okrem marketingového účelu  je to spôsobené aj rôznymi daňovými  predpismi v rámci jednotlivých krajín (typický príklad sú autá pre Belgicko). Úpravou softvéru je možné pri takýchto autách získať výkon „ nepriškrtenej“ verzie motora.

Najtypickejším príkladom je motor D5244T2 – 96-kW / 280-Nm, ktorý je totožný s motorom D5244T – 120-kW / 340-Nm, teda až na software. Vďaka tomu je možné zvýšenie výkonu z 96 kW na 120 kW, prípadne ho navýšiť na 147-kW / 470-Nm, na čo je tento motor dimenzovaný bez zmeny životnosti.

Softvérová úprava výkonu motoru je vďaka systému VDASH veľmi rýchla, jednoduchá a úplne neinvazívna. Software sa nahráva cez OBD zásuvku. Z auta tak nie je potrebné nič demontovať alebo otvárať a zákazník tak neprichádza o prípadnú záruku na vozidlo.

Prečo potrebujem zvýšenie výkonu?

Zvýšenie výkonu sa veľmi pozitívne prejavuje obzvlášť v kombinácii s automatickou prevodovkou, ktorá vďaka vyššiemu krútiacemu momentu radí rýchlejšie a skôr, čo odstráni  dojem „zmätenosti“ pri predbiehaní.

Vďaka vyššej sile v nižších otáčkach sa motor tak nevytáča a jazdí úspornejšie. Môže to byť až v rozmedzí  0,5 až 3 litrov (u niektorých benzínových modelov) na 100-km.

Je optimalizácia vhodná pre každý motor?

V niektorých prípadoch je dobré zvážiť predaj  vozidla a nákup silnejšej verzie, ak  sa vyrábala.

Veľmi nevhodné motory na úpravu sú benzínové 4-valcové, atmosférické motory prebrané od spoločnosti  FORD (1.6i / 1.8i / 2.0i).

Samozrejme pri zvyšovaní výkonu je nutné myslieť aj na ostatné časti auta, napríklad stav podvozku (tlmiče, silentbloky, pružiny, stabilizátory,…), ale hlavne brzdy a pneumatiky.

Ako začať?

Stage 0 - čo spraviť pred tuningom, a ako sa starať o auto so zvýšeným výkonom? Čítajte tu>>

Diesel - máte aj Vy motor ktorý je možné optimaliozvať? Dozviete sa tu>>

Cenník VOLVO tuning

Stiahnite si cenník vo formáte PDF.

 Tuning  Cena s DPH
Cenová kat I.   
D5252T = 2,5TDi - MSA15.8   
ORI / EGR OFF /TUNE   120 €
   
Cenová kat II   
Všetky P1 (V50/S40/C30/C70) motory  
Všetky P2 Benzín a Diesel motory (okrem 2.5TDi)   
Všetky P3 Benzín a Diesel motory až do -MY11 (okrem T6 B6304T2/4/5)*   
ORI / EGR OFF /DPF OFF  120 € 
TUNE / OEM / E85  241 € 
   
Cenová kat. III   
P3 MY12 - 5-cyl. Euro 5 Diesel (D5244Txx a D5204xx a DxxPHEV-i.e. EDC17CP22 + EDC17CP48)*   
P3 všetky MY12 - Benzín motory (okrem 4-cyl.VEA) a všetky T6 B6304T2/4/5 (MY08-MY15)*   
ORI / EGR OFF /DPF OFF  180 €
TUNE / OEM / E85  362 €
   
Cenová kat. IV   
P3 (V/XC70III, S80, S/V/XC60, x40) VEA motor (4-cyl.) (B4204xx a D4204xx MY14-MY17, niektoré MY18)**   
SPA (XC90II, XC60II, V90/V90CC/S90 atd.) VEA motor (4-cyl.) (B4204xx a D4204xx  MY15-MY017, niektoré MY18) **  
ORI / EGR OFF /DPF OFF  301 €
TUNE / OEM / E85  483 €
*ECM pincode can be freely decoded thru VDASH for B6304Tx (T6) and B6324Sx (3.2) and B84445 (V8) engines  
**VEA ECM units MUST be unlocked before the engine optimization is loaded (use VEA unlocker for this)  
*/** The engine otimimization prices do NOT include ECM upgrade/reload where a free alternative is not available  
   
 Car (CEM) configuration ***  Cena s DPH
Cenová kat. A    71 €
Video in motion Start-Stop remove (len P3)  Trip comupter activation
SCL lock remove (MY11-) Trippling activation (P2 MY05-) Neutral control remove
 Dead-lock remove Ventilation timer act. (len P2)  
     
Cenová kat. B   120 €
Cruise control activation Fuel heater timer Steering wheel paddles
Seat heating activation Remote fuel heater start Speed limit change
     
Cenová kat C.     192 €
Carplay and Android auto (SPA) Navigation activation (Sensus Connect) US to EU conversion bundle (excl. SPA)
Four-C remove Engine remote start (only MY12- AT Petrol and VEA engines)  
     
Cenová kat. D    301 €
Navigation activation (Sensus SPA) US to EU converison bundle
     
 Unlisted CEM configuration items   47 €
     
 TFT retrofit  Sensus P3 cars (MY12-, všetky S/V60)  144 €
   non-Sensus P3 cars  241 €
***P3 CEM pincode can be freely decoded thru VDASH (it takes up to 24 hours)
*** P1 and P2 CEM - to be decoded on the bench - 10 € +  shipping
     
Other SW repairs    
SRS-CFFF P1 120 €
Clear SRS crash, Configure P3 120 €
CEM coding SCU, SCL ****   27 €
CEM clear MOST security ****   27 €
CEM add ignition key/remote ****   27 €
ECM coding IMA injectors   27 €
CLONE (only selected units)   47 €
CLONE and CONFIGURE BCM P3 144 €
**** the prices do NOT include CEM IMMO pin retrieval (P3 can be decoded, after CEM pin is available)

Chcete vedieť viac? Kontaktujte nás

prostredníctvom telefónnych čísel 0910 278 211, 0917 254 488

alebo cez náš webový formulár.